Objednávání do PPP Ostrava
Vážení klienti, věnujte prosím pozornost následujícím informacím ohledně objednávání do PPP.
- Do PPP se může objednat pouze zletilý klient (dále jen ZK), případně zákonný zástupce nezletilého klienta (dále jen ZZ). V případě náhradní rodinné péče, je nutné doložit rozsudek o svěření do péče.
- V případě, že se nemůžete, z vážných důvodů, k vyšetření dostavit, můžete zplnomocnit jinou zletilou osobu (prarodiče, zletilé sourozence aj.). K tomu prosím využijte formuláře Plná moc, viz níže. Bez plné moci podepsané zákonným zástupcem nemůže být vyšetření realizováno.
- K podání žádosti o vyšetření v PPP můžete využívat následující možnosti:
-
- telefonický kontakt se sociálními pracovníky: 553 810 700 (701), 553 810 750 (751), 604 227 865, 733 165 151 (152, 153);
- emailové adresy: posta-zabreh@ppp-ostrava.cz, posta-poruba@ppp-ostrava.cz;
- datovou schránku: 3rnfc46;
- osobní návštěvu PPP.
- Pokud se objednává ZK či ZZ samostatně, vyplní formulář Žádost o vyšetření, která je níže a tento podepsaný formulář ve formátu pdf odešle na výše uvedený email nebo datovou schránkou.
- Pokud se objednáváte ve spolupráci se školou (MŠ, ZŠ, SŠ) je dostačující vyplněná Zpráva školy o žákovi (viz formuláře níže), která je podepsána ZZ, či ZK.
- Termíny podávání žádostí o vyšetření:
-
- Výchovné a výukové obtíže: průběžně během celého školního roku.
- Prodloužení Doporučení do vzdělávání: průběžně během celého školního roku, dle platnosti stávajícího Doporučení.
- Školní zralosti: od ledna do dubna příslušného kalendářního roku, ve kterém dítě dovrší 6 let.
- Přípravná třída: od ledna do dubna/května příslušného kalendářního roku, ve kterém dítě dovrší 5 let.
- Profesní orientace: do 31. 12. v roce, kdy je žák v 9. tř., resp. v posledním ročníku SŠ.
- Uzpůsobení podmínek přijímacího řízení: do 31. 12., ve školním roce, ve kterém se žák bude hlásit na SŠ.
- Uzpůsobení maturitní zkoušky: do 30. 10. ve školním roce, ve kterém bude žák maturovat.
V současné době jsou pracovníci PPP vytíženi evidováním nových žádostí o vyšetření, může se stát, že se nedovoláte, proto prosíme upřednostňujte elektronickou formu objednávání.
Po podání žádosti vyčkejte, je nutné její administrativní zpracování. Během několika týdnů budete kontaktováni pedagogickým pracovníkem a bude Vám sdělen termín vyšetření.
Formuláře
Pro optimální fungování interaktivních formulářů (např. funkční diakritiku) můžete využít jednu z následujících možností:
- Formulář otevřete v prohlížeči, vyplníte, vytisknete a podepíšete, poté jej doručíte PPP vybraným způsobem (elektronicky – emailem, jako fotku, či sken), nebo osobně, či poštou.
- Formulář si uložíte do svého počítače i pro pozdější potřebu a úpravy. V tomto případě je ale pro jeho plnou funkčnost nutné mít nainstalován program Adobe Acrobat Reader DC (dostupné na: https://get.adobe.com/cz/reader/). Po uložení jej vyplníte, vytisknete, podepíšete a doručíte na PPP vybraným způsobem (elektronicky – emailem, jako fotku, či sken), nebo osobně, či poštou.
- Pokud jste majitelem datové schránky, přijímáme i formuláře bez podpisu (týká se pouze zákonných zástupců, ne škol!), datová schránka slouží, jako ověření Vaší totožnosti. Formulář nemusíte v tomto případě tisknout.
Formulář můžete vytisknout a vyplnit rukou, tak jak jste dosud byli zvyklí.
Upozorňujeme klienty, že formuláře přijímáme pouze s podpisem zákonného zástupce (vyjma bod 3).
Formuláře prosíme tiskněte oboustranně.
Formuláře pro rodiče